خدمات یدککشی در جاده هراز | خودرو بر هراز | خدمات حمل خودرو هراز| خودرو بر از هراز به تهران | خودرو بر از فریدونکنار | کفی خودرو هراز | کفی خودوربر در هراز
راههای ارتباطی با ما
09115691563
11نکته در پنچرگیری لاستیک تیوبلس که اگر ندانید دچار تصادف میشوید!
ما در این مقاله قصد داریم آموزش پنچرگیری لاستیک تیوبلس ماشین را با بیان 11 نکته طلایی و ساده برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اگر میخ یا شیء تیز در لاستیک تیوبلس شما فرو رفت، میبایست سریعا وسیله نقلیه خود را به نزدیکترین خدمات آپاراتی ببرید تا پنچرگیری لاستیک تیوبلس شما را به صورت درست و حرفهای انجام دهد. زیرا رانندگی با لاستیکی که به درستی توسط یک متخصص تعمیر نشده، میتواند به وسیله نقلیه شما آسیب جدی رسانده و حتی باعث بروز حوادث خطرناک دیگری نیز شود. خبر خوب اینکه شما میتوانید سوراخ تایر خود را به طور موقتی وصله یا تعمیر نمایید، بنابراین مجبور نیستید بابت خودروی یدککش هزینه اضافی بپردازید تا شما را به یک خدمات آپاراتی برساند.
اگر لاستیک خود را وصله کردید، حتما بعد از آن مستقیما به یک خدمات آپاراتی بروید تا تایر شما را کاملا تعمیر نماید.
به همراه داشتن بسته پنچرگیری لاستیک تیوبلس
1- همواره یک بسته پنچرگیری لاستیک به همراه داشته باشید
برای اینکه بتوانید در زمان نیاز سوراخ لاستیک خودروتان را به طور موقت وصله و تعمیر نمایید. بسته پنچرگیری لاستیک همانطور که در تصویر میبینید شامل یک عدد درفش، یک سوهان، یک تیوپ چسب و نخ پنچرگیری لاستیک تیوبلس است.
به خاطر داشته باشید که وصله کردن لاستیک شما فقط یک راه حل موقتی است. راه حلی که بتوانید با خیال راحتتر به راهتان ادامه بدهید این است که به یک خدمات آپاراتی لاستیک مراجعه کرده تا تایر را از خودرو جدا نموده و آن را کامل از داخل تعمیر نماید.
اگر لاستیک تیوبلس شما صاف است، به یک پمپ باد اتومبیل قابل حمل نیاز خواهید داشت تا بتوانید لاستیک خود را پس از وصله کردن آن، باد کنید. بهتر است همیشه یک لاستیک یدکی نیز به همراه خود داشته باشید.
2- اگر میخ فرو رفته در لاستیک تیوبلس به راحتی در دسترس شما نیست، تایر را جدا کنید
چنانچه نمی توانید میخ را پیدا کنید یا به آن برسید، برای وصله کردن سوراخ باید لاستیک خود را از خودرو جدا کنید. برای بلند کردن ماشین خود به اندازه 15 سانتی متر از زمین، از جک اتومبیل استفاده نمایید. سپس برای شل و باز کردن پیچ از آچار چرخ استفاده نموده تا بتوانید تایر را از خودرو جدا کنید. پس از بازکردن لاستیک، میخ را پیدا کنید.
3- سپس بررسی کنید که آیا می شود لاستیک را به طور موقتی وصله کرد یا خیر
اگر اندازه میخ فرو رفته در تایر و سوراخ ایجاد شده توسط آن بزرگ باشد، ممکن است نتوانید از بسته پنچرگیری موقتی استفاده کنید. همچنین اگر میخ در دیواره یا کناره لاستیک شما فرو رفته باشد یا در شانه (لبه های تایر خارج از آج)، نمی توانید از بسته پنچرگیری موقتی استفاده نمایید.
اگر سوراخ ایجاد شده توسط میخ یا شیء تیز بیش از 7 میلیمتر باشد، وصله کردن آن بی فایده است و بایستی لاستیک یدکی را با لاستیک پنچر شده تعویض کرده یا ماشین خود را به یک خدمات آپاراتی لاستیک برسانید.
هرگز از نخ پنچری لاستیک برای سوراخ بزرگ یا سوراخی که در قسمت جانبی یا شانه های تایر ایجاد شده، استفاده نکنید. زیرا ممکن است نخ پنچری در هنگام رانندگی بیرون آمده و باعث عدم تعادل خودرو و تصادف شما شود.
اگر میخ کوچک است و در آج لاستیک شما قرار دارد، می توانید از نخ پنچری لاستیک استفاده کنید تا موقتا سوراخ ایجاد شده در لاستیک خود را وصله نمایید.
4- یک عدد نخ پنچری لاستیک را داخل سوراخ انتهای سوزن درفش قرار دهید
سوزن درفش ابزاری است که دارای یک دسته T شکل و یک سوزن فلزی با سوراخی در انتهای آن است. نخ پنچری را در سوراخ انتهای درفش قرار داده تا جایی که کاملا در وسط قرار بگیرد. هنگامی که نخ پنچری در سوزن درفش قرار گرفت، این ابزار را کنار بگذارید.
5- با انبردست دم باریک، میخ را از لاستیک خود خارج کنید
ابزارهای موجود در بسته پنچرگیری لاستیک تیوبلس را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید سوراخ را به سرعت قبل از بیرون آمدن هوای زیاد با نخ پنچری مسدود کنید. بعد از بیرون کشیدن میخ، آن را در جایی ایمن قرار دهید تا بعدا بتوانید آنرا دور بیندازید.
6- ابزار سوهان را درون سوراخ قرار داده و آن را به عقب و جلو حرکت داده تا سوراخ تمیز شود
ابزار سوهان مانند سوزن درفش است، اما سوراخی ندارد و انتهای آن تیز است. لبه های دندانه دار شده روی ابزار سوهان خراش روی سوراخ موجود در تایر شما را تمیز و صاف می کند، این عمل باعث می شود در مرحله بعد نخ پنچری به راحتی در داخل سوراخ قرار گیرد و آن را مسدود نماید.
پس از اتمام کار ابزار سوهان را از سوراخ بیرون بکشید.
7- با استفاده از سوزن درفش، نخ پنچری را به داخل سوراخ فشار دهید
نوک سوزن درفش را روی سوراخ قرار داده و با هر دو دست محکم فشار دهید. ممکن است لازم باشد فشار زیادی را وارد کنید تا نخ پنچری داخل سوراخ وارد شود.
هر چه نخ پنچری را بیشتر به داخل سوراخ فشار دهید، انتهای دو لبه نخ پنچری به هم نزدیک شده و می چسبند. زمانی که حدود 1.3 سانتیمتر به انتهای نخ پنچری مانده از ورود مابقی نخ پنچری به سوراخ لاستیک دست بکشید.
8- سوزن درفش را بعد از قرار دادن نخ پنچری از سوراخ لاستیک بیرون بکشید
بعد از آنکه نخ پنچری را با سوزن درفش از بالا به داخل سوراخ فشار دادیم حالا درفش را به آرامی از سوراخ بیرون می کشیم به طوری که نخ پنچری از سوراخ بیرون نیاید. نخ پنچری باید در تایر تیوبلس شما باقی بماند. اگر نخ پنچری بیرون آمد، سعی کنید دوباره این عمل را به درستی انجام دهید.
9- انتهای نخ پنچری لاستیک را با چاقو یا تیغ به دقت برش دهید
چون نمی خواهیم نخ پنچری اضافی روی لاستیک باقی بماند. این کار باعث می شود سوراخ پنچرگیری شده تقریبا با آج لاستیک یکسان شود.
10- اگر باد لاستیک شما خالی یا کم شده، لاستیک خود را باد کنید
برای این موضوع از فشار سنج باد لاستیک استفاده کنید تا مطمئن شوید که میزان باد لاستیک شما مناسب است. اگر پمپ باد لاستیک قابل حمل یا فشارسنج باد ندارید، باید لاستیک تیوبلس خود را با لاستیک یدکی تعویض کنید یا با یدک کش وسیله نقلیه خود را به نزدیک ترین یک خدمات آپاراتی برسانید.
11- بلافاصله وسیله نقلیه خود را نزد یک خدمات آپاراتی ببرید تا لاستیک شما را تعمیر نماید
اکنون که سوراخ لاستیک شما موقتا مسدود شده، باید بتوانید وسیله نقلیه خود را به سمت نزدیک ترین خدمات آپاراتی حرکت دهید. لاستیک تیوبلس خود را جهت تعمیر نزد یک متخصص ببرید. اگر هیچ خدمات آپاراتی باز نبود، با احتیاط رانندگی کنید و روز بعد مستقیما به یک خدمات آپاراتی لاستیک بروید. رانندگی برای مدت طولانی با لاستیک وصله شده خطرناک است و می تواند به وسیله نقلیه شما آسیب جدی برساند.